Senin, 01 Juli 2013

Menikahlah denganku...

perempuan itu berkebaya putih berkerudung, lelaki itu memakai jas dan berpeci..mereka sepasang pengantin

dihadapan tuhan aq meminta, dan para malaikat menyaksikanya

tuhan telah memberi kekuatanya, cinta telah sampai pada takdir. kita kini menjadi sepasang mengukir kisah yg akan d kenang. kita adalah rahasia yg telah terbuka..

pengantinku..

aku bukan lagi embun-embun
aku bukan kisah tragis cinta romeo dn juliet, aku bukan kisah cinta sedih qais dan laila,
biarkan aku dan engkau menjdi kisah abadi adam dan hawa, melahirkan banyak cinta

pengantinku..
aku sah mu dan engkau sah ku

disebuah ruang kecil langkah kita berhenti, disudut nya tiga tangkai sedap malam disana, dan tirai sutera menantinya.

...





kecil yg bersembunyi di pupus daun. aku bukan lagi hujan yg telanjang di musim kerontang. aku bukan kisah kecil dalm lipatan buku harian. aku jg bukan tinta biru dlm pergantian semu.

1 komentar: